Podľa nedávnej štúdie spoločnosti IBM takmer 60 percent opýtaných spoločností berie GDPR ako príležitosť na zvýšenie ochrany súkromia, bezpečnosti a správy dát. Aby sa znížila ich expozícia, väčšina spoločností je selektívnejšia v údajoch, ktoré zhromažďujú a spravujú.
Regulácia GDPR má tendenciu byť katalyzátorom nových obchodných modelov, a nie problémom alebo prekážkou. Samostatné prieskumy 10 000 spotrebiteľov, ktoré uskutočnila spoločnosť Harris Poll v mene spoločnosti IBM, zistili, že iba 20 percent amerických spotrebiteľov úplne dôveruje organizáciám, s ktorými spolupracujú a ktoré zachovávajú ich údaje.
Inštitút obchodnej hodnoty spoločnosti IBM (IBM’s Institute of Business Value) uskutočnil prieskum medzi viac ako 1 500 vedúcich pracovníkov zodpovedných za dodržiavanie GDPR pre organizácie po celom svete. Výsledky prieskumu ukázali, že 76 % z nich verí, že dôkaz o tom, že spoločnosť dodržiava GDPR bude považovaný za pozitívny medzi verejnosťou.
Nástup GDPR prichádzal práve v čase, kedy existovala obrovská nedôvera medzi spotrebiteľmi k schopnosti podnikov chrániť svoje osobné údaje. Táto nedôvera vytvorila dokonalú “búrku” pre spoločnosti, aby prehodnotili svoj prístup k zodpovednosti dát a aby začali obnovovať dôveru, ktorá je potrebná v súčasnej ekonomike založenej na údajoch.
Ďalším kľúčovým zistením štúdie je, že organizácie používajú GDPR ako príležitosť na zefektívnenie prístupu k údajom a zníženie celkového objemu údajov, ktoré spravujú. Pre mnohé organizácie to znamená výrazné zníženie množstva údajov, ktoré zhromažďujú, ukladajú a zdieľajú. 80 % zapojených do štúdie hovorí, že znižuje množstvo osobných údajov, ktoré uchovávajú, 78 % znižuje počet ľudí, ktorí majú prístup k osobným údajom, 70 % disponuje údajmi, ktoré už nie sú potrebné.
A otázka na záver: Spravili ste si aj vy detox v uchovávaní osobných údajov zavedením GDPR?